Loopgroep TITUS

Hardlopen behoort tot de individuele sporten. Dat betekent niet dat je dit niet in groepsverband kunt uitoefenen. Bij loopgroep TITUS hebben we een mooie vorm gevonden samen te trainen en te lopen. Het motto van onze loopgroep en wat we ook absoluut als hoogste in ons vaandel hebben staan is “lekker lopen met beleving”. Iedereen kan op zijn of haar niveau sporten. Of je nu prestatiegericht wilt hardlopen of gewoon omdat je een half uur wilt kunnen hardlopen.
Loopgroep 1
Bij ons is loopgroep 1 de groep die tenminste 30 minuten kan joggen, maar waarbij snelheid en wedstrijdelement niet belangrijk is. Vooral lekker lopen! Bij de trainingen wachten we op elkaar, zorgen we ervoor dat niemand alleen achterblijft en kan er toch ook lekker en gevarieerd gelopen worden. Ook als je terugkomt van een blessure is dit de ideale groep om weer in te beginnen.

Loopgroep 2
In deze groep kun je ook tenminste 30 minuten hardlopen, maar ligt je duurlooptempo wel boven de 10 km/uur.  Je hoeft nog steeds niet een wedstrijdelement te kennen, maar je vindt het wel prettig om lekker in de groep fanatiek te trainen. Een ideale loopgroep voor de loper of loopster die niet  wedstrijd- of doelgericht wil trainen, maar gewoon dmv deze trainingen lekker in vorm wil blijven.

Loopgroep 3
Hierin kun je lekker wedstrijd- en doelgericht trainen. Je kunt tenminste 10 km per uur je duurlopen doen en het liefst wil je sneller worden of verder kunnen lopen. Desnoods kun je via een persoonlijk schema je niveau nog hoger maken!

Maar voor alle groepen geldt: plezier, samen lopen en beleving van de hardloopsport staat voorop!
    

Trainingstijden en locaties

Voor een uitgebreid overzicht van onze trainingstijden en de locaties

Onze loopniveau's

Groep 1

Dit is de groep die 30 minuten kan joggen. Doel van deze groep is om lekker fit te blijven zonder prestatiedrang. Gewoon lekker lopen en beleven en toch gevarieerd en gezellig trainen. Opbouw is van 4 naar 8 km.

Natuurlijk kun je alle trainingen meedoen, maar we hebben voor deze groep ook extra aparte trainingen. Op maandag van 19.00 – 20.00 uur en donderdag van 20.00-21.00 uur

Groep 2

Wil je wat verder kunnen hardlopen en af en toe mee willen doen met een loopevenement, maar vind je snelheid en prestatiedrang ondergeschikt aan plezier en gezelligheid (het gaat prima samen hoor), dan is groep 2 een perfecte groep. Vanaf 8 km tot aan de marathon kan men hierin terecht. De trainingen zijn op maandag (20.00 uur), woensdag (19.30 uur), vrijdag (19.30 uur) en zondag (9.30 uur)

Groep 3

In groep 3 kun je sneller, verder en prestatiegericht lopen. Lekker fanatiek naar jouw eigen doelen werken. En dat kan ook op ieder niveau en leeftijd. Wedstrijdjes lopen, jouw grenzen opzoeken. Ook dat is beleven!! Wil je nog meer, dan kun je via TITUS Loopsport ook nog een individueel schema aanvragen. Vraag gerust naar de mogelijkheden en de kosten hiervan. De trainingstijden zijn gelijk aan die van groep 2.

De Training

Iedere training start met een gezamenlijke warming up. Na wat inlopen doen we rek-en strekoefeningen en tenminste 1x per week besteden we aandacht aan loopscholing. (betere loophouding, ademhaling, ontspanning, coördinatie etc.) De warming up wordt gevolgd door de kerntraining. Dit is afhankelijk van het schema voor ieder niveau verschillend en bestaat uit of intervaltraining, bloktraining of duurlooptraining. Na de kerntraining volgt de cooling down met rek-en strekoefeningen. De trainingen duren normaliter 60 minuten. (bij doelgerichte trainingen voor de lange afstanden kan het langer zijn).

Het loopgroepschema

Zodra je lid bent ontvang je het trainingsschema in de email. Het zit zo in elkaar dat er toch gezamenlijk getraind kan worden, ongeacht het niveau. Doel is om het hardlopen nog leuker te maken!

Lid worden

Wanneer je lid wilt worden van de loopgroep, dan ben je natuurlijk van harte welkom! Je mag sowieso een keer gratis meelopen. Wil je een proefmaand meedoen, dan kan dat natuurlijk ook. Voor 17,50 euro kun je dan kijken of je de schema’s, de mensen in de loopgroep en de trainingen jou bevallen. Vul derhalve het inschrijfformulier in en kom bij een van de trainingen!